Het koloniale verleden door een kritische bril (enkel lezing Landen)

U bent hier

Home > Het koloniale verleden door een kritische bril (enkel lezing Landen)

Wanneer

di, 10/03/2020 - 19:30 - 22:00
Voeg toe aan kalender2020-03-10 19:30:002020-03-10 22:00:00GMT+01:00Het koloniale verleden door een kritische bril (enkel lezing Landen)Stationsstraat 29 3400 Landen

Waar

Stadhuis Landen
Stationsstraat 29
3400 Landen

Prijzen

Prijs - 12.00

Code: 206534

Nadia Nsayi is politicologe (KU Leuven) en sinds oktober 2019 curator bij het MAS (Museum Aan de Stroom) in Antwerpen. Zij werkt in het museum mee aan een tentoonstelling over Antwerpen en Congo. Nadia was ook negen jaar beleidsmedewerker Congo bij de vredesbeweging Pax Christi Vlaanderen en de ontwikkelingsorganisatie Broederlijk Delen. Tijdens haar lezing vertelt ze over de Belgische kolonisatie in Congo. Ze gaat ook dieper in op de koloniale erfenissen in België en legt uit waarom het belangrijk is om aandacht te hebben voor dekolonisatie, zelfs zestig jaar na de onafhankelijkheid van Congo, op 30 juni 2020. Uiteraard biedt de avondactiviteit de mogelijkheid om samen het gesprek aan te gaan over het onderwerp. Welkom!


P.S. Je kan je ook inschrijven voor de combi: bezoek aan het Africamuseum + lezing Nadia Nsayi.

Praktische info:

Je kan ook ter plaatse inschrijven, maar wil je zeker zijn van een plaats, schrijf dan op voorhand in.
Wil je deze lezing combineren met een bezoek aan het Africamuseum, schrijf je dan in voor de combi-activiteit: http://vormingplusob.be/activiteit/6521

Partners:

Altijd Geslaagd Zuid-Hageland

Over de begeleiding:

Nadia Nsayi
Trefwoorden: Koloniaal, ZH
Er zijn nog plaatsen beschikbaar

Schrijf je in!

You must have Javascript enabled to use this form.

GRATIS BROCHURES

Bekijk de brochures online of registreer je om de kwartaalkrant gratis in je bus te krijgen. De 'Altijd Geslaagd'-brochures vallen automatisch in de bus bij de inwoners van de betrokken gemeenten.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

You must have Javascript enabled to use this form.